1Uczniowie klasy VI po omówieniu na lekcjach języka polskiego lektury pt. „Hobbit, czyli tam i z powrotem” Johna Ronalda Reuela Tolkiena przygotowali projekt edukacyjny „Lektura w pudełku”. Wykazali się niezwykłą kreatywnością przy tworzeniu pracy domowej. Mieli za zadanie stworzenie pudełka i umieszczenie w nim wszystkich rzeczy, kojarzących im się z omawianą powieścią.

Każdy uczeń stworzył własny obraz lektury, który zapamiętał po przeczytaniu, a następnie zaprezentował pudełko na forum klasy, a także uzasadnił swój dobór rekwizytów. Mogliśmy podziwiać przepiękne norki Hobbita,  dolinę Rivendell, Samotną Górę wraz ze Smaugiem, Mroczną Puszczę z pająkami czy jaskinię Goblinów, żądło  pomocne w walce np. z pająkami, które Hobbit miał zawsze przy sobie, pierścień, dzięki któremu Bilbo mógł stać się niewidzialny, bogactwa, których strzegł Smaug, a które  niegdyś należały do krasnoludów, konie, kuce, którymi poruszali się podróżnicy i wiele innych.

Dzięki tej formie pracy nad lekturą, zaangażowaniu i pomysłowości  udało im się zapamiętać o wiele więcej, a jednocześnie uczyć się w ciekawy sposób. Powstały naprawdę fantastyczne prace. Zobaczcie sami.

7

Galeria zdjęć: http://galeria.sppaszkowka.pl/album/sFwl