jezykPrzez cały tydzień działo się u nas w klasie III wiele. Rozmawialiśmy o  pięknie i bogactwie języka polskiego, a także o roli czytania w pielęgnowaniu pięknej mowy. Uczniowie podejmowali wiele działań:

-wykonali książeczki wyrazów zapomnianych wraz z rodzicami i dziadkami i  tworzyli polskie wyrazy podczas gry pt. ,,Utwórz jak najwięcej wyrazów’’

-stworzyli ,,kolorowe schody  językowe’’ z poprawnie napisanymi wyrażeniami i wyrazami  

-odwiedzili bibliotekę szkolną, gdzie pani bibliotekarka zachęcała dzieci do czytania książek polskich autorów.

-Milenka Malec tworzyła natomiast okładki ulubionych książek, a dzieci stały się ich bohaterami

-uczniowie redagowali również rymowanki i wierszyki na dowolny temat

-wykonali piękne lapbooki utrwalające zasady ortograficzne

-w celu utrwalenia pisowni polskich wyrazów dzieci wzięły udział w sztafecie ortograficznej, czyli ,,bieganym dyktandzie’’. Nie było łatwo i pot pojawił się na czole!

-najwięcej problemów sprawiły dzieciom łamańce językowe (uczeń odczytywał zdanie zawierające zbitkę trudnych do wymówienia słów, a grupa miała je “chóralnie” powtórzyć)

-były także kalambury (przedstawianie prostych związków frazeologicznych za pomocą rysunku lub gestów)

- na koniec dzieci napisały test językowy, a najlepsi uczniowie otrzymali dyplomy.

Zobacz galerię zdjęć