Przez cały tydzień działo się u nas w klasie III wiele. Rozmawialiśmy o pięknie i bogactwie języka polskiego, a także o roli czytania w pielęgnowaniu pięknej mowy. Uczniowie podejmowali wiele działań:
-wykonali książeczki wyrazów zapomnianych wraz z rodzicami i dziadkami i tworzyli polskie wyrazy podczas gry pt. ,,Utwórz jak najwięcej wyrazów’’
-stworzyli ,,kolorowe schody językowe’’ z poprawnie napisanymi wyrażeniami i wyrazami
-odwiedzili bibliotekę szkolną, gdzie pani bibliotekarka zachęcała dzieci do czytania książek polskich autorów.
-Milenka Malec tworzyła natomiast okładki ulubionych książek, a dzieci stały się ich bohaterami
-uczniowie redagowali również rymowanki i wierszyki na dowolny temat
-wykonali piękne lapbooki utrwalające zasady ortograficzne
-w celu utrwalenia pisowni polskich wyrazów dzieci wzięły udział w sztafecie ortograficznej, czyli ,,bieganym dyktandzie’’. Nie było łatwo i pot pojawił się na czole!
-najwięcej problemów sprawiły dzieciom łamańce językowe (uczeń odczytywał zdanie zawierające zbitkę trudnych do wymówienia słów, a grupa miała je “chóralnie” powtórzyć)
-były także kalambury (przedstawianie prostych związków frazeologicznych za pomocą rysunku lub gestów)
- na koniec dzieci napisały test językowy, a najlepsi uczniowie otrzymali dyplomy.