Drugoklasiści zakończyli realizację innowacji pedagogicznej pt. „Lapbookowa nauka – cztery pory roku”, która zaplanowana była na rok szkolny 2021/2022. Każda pora roku przedstawiona w Lapbooku została wykonana przez uczniów z wielkim zaangażowaniem i dokładnością. W okresie od września do listopada uczniowie poznawali treści dotyczące jesiennej pogody, darów jesieni, jesieni w lesie, ogrodzie i zachowania zwierząt.
Od grudnia do lutego uczniowie utrwalali wiedzę na temat zimowych miesięcy, symboli i zwiastunów zimy, bezpiecznych zabaw zimowych, ptaków odlatujących do ciepłych krajów, zwierząt zapadających w zimowy sen, sposobów dokarmiania ptaków zimą, zimowych zjawisk w pogodzie, zimowych ciekawostek, a także poznali powiedzenia i przysłowia o zimie. Natomiast od marca do czerwca drugoklasiści wykonywali swoje wiosenne i letnie Lapbooki. Prace uczniów na temat wiosny zawierają się m.in. kalendarz kwitnienia pierwszych w roku roślin, wiosenne prace w ogrodzie, budowę kwiatu, cykl rozwojowy motyla, a także ilustracje o wiosennym krajobrazie. Dołożyliśmy jeszcze ciekawostki o przylatujących w okresie wiosennym ptakach oraz wiosenne przysłowia.
Z kolei Lapbook związany z latem zawiera m.in. takie treści jak: lato na polach i łąkach, rodzaje zbóż, praca rolnika latem, bezpieczeństwo podczas wakacji, skojarzenia związane z latem i wakacjami, ilustracje o letnim krajobrazie oraz przysłowia o lecie.
Dzięki tej innowacji uczniowie poszerzyli swoje wiadomości z przyrody pogłębiając wiedzę o porach roku, poszerzyli zasób słownictwa, rozwinęli swoje zainteresowania i kreatywność, a także nauczyli się samodzielności w szukaniu informacji.
Zajęcia z Lapbookiem były dla drugoklasistów bardzo atrakcyjne i z niecierpliwością czekają na kontynuację tej formy utrwalania wiadomości w klasie trzeciej.