Drukuj

 

OCENA

 

1. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia następujące podstawowe obszary:

2. Ocena klasyfikacyjna zachowania nie ma wpływu na:

3. W klasach IV – VIII śródroczną, roczną i końcową ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według następującej skali:

4. Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala wychowawca na podstawie ocen miesięcznych, po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału, ocenianego ucznia oraz biorąc pod uwagę wpisy z „zeszytu uwag i spostrzeżeń”.

 

5. Wszelkie uwagi dotyczące zachowania ucznia w ciągu roku szkolnego wychowawca i nauczyciele zapisują w „zeszycie uwag i spostrzeżeń” uczniów danego oddziału, a wychowawca także w dzienniku lekcyjnym.

6. Za każdy miesiąc szkolny (najpóźniej do 10 następnego miesiąca) wychowawcy oceniają zachowanie ucznia oraz dokonują wpisu do dziennika lekcyjnego bieżącej oceny zachowania. Podstawą bieżącego oceniania jest obserwacja ucznia oraz analiza wpisów do „zeszytu uwag i spostrzeżeń” oraz stopień spełniania kryteriów na poszczególne oceny.

7. Zachowania ucznia oceniane jest w następujących kategoriach:

I Stosunek do obowiązków szkolnych;

II Kultura osobista;

III Zaangażowanie;

IV Zachowania społeczne.

8. Przyjmuje się następujące zasady oceniania za zachowanie.

9. O otrzymanej ocenie zachowania ucznia za dany miesiąc wychowawca informuje rodziców pisemnie. wg wzoru :

Imię i nazwisko..................

Klasa.....................

Miesiąc...............

Proponowana bieżąca ocena zachowania.................

Zostałem zapoznany z bieżącą oceną zachowania mojego syna/córki

Nie mam zastrzeżeń do propozycji oceny........................ /podpis
Zostałem zapoznany z bieżącą oceną zachowania mojego syna/córki Mam wątpliwości/zastrzeżenia.

W celu uzyskania wyjaśnienia zgłoszę się do wychowawcy klasy w dniu..............

/podpis

10. Informacja podpisana przez rodzica jest przechowywana przez wychowawcę do końca roku szkolnego.

11. Po zapoznaniu się z oceną rodzic ma możliwość uzyskania wyjaśnień u wychowawcy

 

 

14. Ocenę bardzo dobrą zachowania otrzymuje uczeń, który:

15. Ocenę dobrą zachowania otrzymuje uczeń, który:

 

16. Ocenę poprawną zachowania otrzymuje uczeń, który:

 

17. Ocenę nieodpowiednią zachowania otrzymuje uczeń, który:

 

20) nie podejmuje żadnych prób poprawy swojego zachowania

18. Ocenę naganną zachowania otrzymuje uczeń, który :

19. Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia rozwojowe, wychowawca uwzględnia wpływ stwierdzonych zaburzeń lub odchyleń na jego zachowanie.

 


 

13. W ramach bieżącego oceniania zachowania uczniów klas I-III nauczyciel obserwuje ucznia, a pod koniec każdego miesiąca wykorzystując wyniki obserwacji, ustala każdemu uczniowi bieżącą miesięczną ocenę zachowania. Ustaloną ocenę wpisuje w dzienniku lekcyjnym

14. W klasach I-III stosuje się następującą skalę bieżącego oceniania zachowania:

15. Kryteria oceniania zachowania obejmują następujące obszary:

 

16. Szczegółowy opis zachowania

– Uczeń sumiennie przygotowuje się do zajęć, często podejmuje zadania dodatkowe.

Nie opuszcza zajęć szkolnych, a sporadyczne nieobecności ma zawsze

usprawiedliwione.

Zawsze uzupełnia braki wynikające z nieobecności. Zawsze zwraca się kulturalnie

i taktownie do osób dorosłych i rówieśników, nigdy nie używa „brzydkich słów".

Przestrzega zasad bezpieczeństwa. Jest zawsze koleżeński. Jest punktualny. Wzorowo

zachowuje się podczas wycieczek, wyjść, uroczystości i zajęć szkolnych. Sumiennie

i rzetelnie pełni powierzone mu przez nauczycieli funkcje, np. dyżurnego. Zawsze dba

i szanuje mienie własne, cudze i szkolne. Aktywnie i chętnie uczestniczy w życiu klasy

i szkoły. Zawsze utrzymuje ład i porządek w miejscu pracy.

– Uczeń jest zawsze przygotowany do zajęć. Ma usprawiedliwione wszystkie nieobecności i uzupełnia braki z nimi związane. Najczęściej zwraca się kulturalnie i taktownie do osób dorosłych i rówieśników. Stara się przestrzegać zasad bezpieczeństwa. Jest koleżeński. Sporadycznie spóźnia się na zajęcia. Bez zastrzeżeń zachowuje się podczas wycieczek, wyjść, uroczystości i zajęć szkolnych. Bez zastrzeżeń pełni powierzone mu przez nauczycieli funkcje np. dyżurnego. Dba i szanuje mienie własne, cudze i szkolne. Chętnie uczestniczy w życiu klasy i szkoły. Utrzymuje ład i porządek w miejscu pracy.

– Uczeń zazwyczaj jest dobrze przygotowany do zajęć, a jego nieobecności są zazwyczaj usprawiedliwione Zwykle zwraca się kulturalnie i taktownie do osób dorosłych i rówieśników. Zdarza mu się nie przestrzegać zasad bezpieczeństwa, ale poprawia swoje zachowanie po zwróceniu uwagi przez nauczyciela, zwykle jest koleżeński. Zdarza mu się brać udział w bójkach, kłótniach i sporach. Spóźnia się na zajęcia. Nie sprawia większych trudności podczas wycieczek, wyjść i zajęć szkolnych. Zwykle sumiennie i rzetelnie pełni powierzone mu przez nauczycieli funkcje, np. dyżurnego. Zwykle dba i szanuje mienie własne, cudze i szkolne. Uczestniczy w życiu klasy i szkoły. Zwykle utrzymuje ład i porządek w miejscu pracy.

– Uczeń bardzo często jest nieprzygotowany do zajęć. Jego nieobecności są często nieusprawiedliwione. Uczeń niegrzecznie i nietaktownie zwraca się do dorosłych osób i rówieśników, używa wulgaryzmów. Nie przestrzega zasad bezpieczeństwa. Jest niekoleżeński. Jest konfliktowy, często bierze udział w kłótniach, bójkach i sporach. Nagminnie spóźnia się na zajęcia. Sprawia kłopoty wychowawcze podczas wyjść, wycieczek i zajęć szkolnych. Nie wywiązuje się z powierzonych mu funkcji, np. dyżurnego. Niszczy i nie szanuje mienia własnego, cudzego i szkolnego. Niechętnie uczestniczy w życiu klasy i szkoły. Nie utrzymuje ładu i porządku w miejscu pracy.